torsdag 22 augusti 2013

Bakblogg? Matblogg?

Efter att inte ha uppdaterat bloggen på cirka två år så har jag nu fått ett ryck och funderar på att börja använda den igen. Mitt fokus kommer denna gången att ligga på, i huvudsak, matlagning och bakning. Det är egentligen det som är min stora passion här i livet, det som ger mig en härlig känsla i kroppen och ibland även förgyller mina dagar!

Jag har precis avslutat en utbildning på 4 nätta år och håller på att söka jobb för fullt så istället för att gå hemma och deppa blir det bakning och matlagning som får sysselsätta mig.
Jag är ingen proffsfotograf och jag har ingen flashig kamera så det kommer inte att bli några kokboksbilder men jag ska definitivt göra mitt bästa.

Dagens bak bestod bland annat utav något som jag aldrig bakat förr, nämligen bagels. Letade fram en härlig brödbok som jag fått i present av min kära mor någon gång för några år sen och hittade ett bra recept. Sagt och gjort, här kommer resultatet.


Provsmakning sker ikväll, men de ser i alla fall goda ut.

Ha en härlig dag i solen!

Inga kommentarer: